سامح حسين : كنت بشتغل في الفاعل علشان أساعد أمي وأخواتي

سامح حسين
سامح حسين

 

تحدث سامح حسين عن حياته الشخصية وكواليس مشاركته في مسلسل "راجل وست ستات" أثناء حلوله ضيفا في برنامج "واحد من الناس" للإعلامى عمرو الليثى، المذاع على شاشة الحياة، قائلاً: "شخصية رمزى على الرغم من نجاحها إلا أنني لم أكن مقتنعا بها ولم أحبها في البداية".

 

وتابع: ما حدث أن الأستاذ أشرف عبد الباقى طلبنى وقال لى تعالى نعمل ست كوم، وذهبت اليه وأنا غير مقتنع بموضوع الست كوم، وقولت ساعتها لا أنا لازم أقف جمبه حتى لو مش مقتنع، والحمد لله الدور نجح جدا فى الوطن العربى.

 

وأضاف سامح حسين: اتعرض عليّ أعمل شخصية رمزى بمسلسل جديد وبشكل تاني ولكني رفضت، وعملت مسلسل آخر اسمه "عبودة ماركة مسجلة"، وكنت بقول لأستاذ أشرف أثناء تصوير "راجل وست ستات" عاوز ادلع اسم عادل يعنى كل ما تشتمنى فى المشهد أقولك دولا حبيبى وعلقت مع الناس جدا.

 

واختتم سامح حسين حديثه قائلا: "وفاة والدتى ثم وفاة أخويا الصغير غريقا فى الإسكندرية أصعب لحظات حياتي، وأنا اللى ربيت اخواتى، ووالدى ووالدتى كانوا منفصلين وكافحت مع والدتي، وعشنا فترة صعبة وأنا بحترم جدا كل اللى بيشتغل ويصرف على أهله، وكنت بشتغل فى الفاعل اطلع رمل وطوب لحد ما ظهرى وجعنى، وأنا لم أخجل من أى شىء بالعكس كان ربنا بيطبطب عليا دايما".

 

ترشيحاتنا