كيشو بعد هروب بغدودة .. أنا لو حد سمع حكايتي هيبكي بدل الدموع بحور

صورة موضوعية
صورة موضوعية

 


علق محمد إبراهيم كيشو لاعب منتخب مصر للمصارعة الرومانية، على واقعة هروب أحمد فؤاد بغدودة لاعب المصارعة الرومانية والمشروع القومي للموهبة بكفر الشيخ التابع لوزارة الشباب والرياضة إلى فرنسا.

ونشر كيشو عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الإجتماعي ”فيسبوك”: ”أنا لو حد سمع حكايتي هيبكي بدل الدموع بحور "  اه والله، لو نصف الناس اللي اتكلمت في موضوع بغدودة زميلنا وشجعتنا عمر ما كان حد هيفكر يسيب البلد”.

وأضاف: ”لو نصف الناس اللي مش عارفة التفاصيل دي عملت لايك لصفحات اللاعيبة اللي جابت مرات أول إفريقيا و عالم و ميداليات أولمبية كان زمنا في حتة تانيه خالص”.

وواصل: ”يا جماعة انتم عرفين في كام بطل افريقيا في مصر كام ألف ميدالية دهب كتير لأن في لعبتنا اللي ميجبش دهب إفريقيا في السن ده عمره ما هيكون بطل عالم ولا أولمبي”.

واختتم: ”شجعونا الله يكرمكم البدايه منكم الرياضة الفردية بشكل عام فقيرة لأن جمهورها محدود وده في اديكم وأنا منكرش إن الدنيا اتغيرت مديا آخر ٦ سنوات لما بقي في رعايات و اهتمام بس ده جه بالدراع و المكاسب اللي اتحققت علي البساط مش بالكلام”.

وقد حقق محمد إبراهيم كيشو الميدالية الذهبية في منافسات المصارعة الرومانية من البطولة الإفريقية التي أقيمت خلال الفترة من 15 وحتى 21 مايو الماضي في مدينة الحمامات بتونس.

ترشيحاتنا