سلملي على التريند.. منة جلال تهاجم فكري صادق

منة جلال
منة جلال

 

 

 

هاجمت الفنانة منة جلال الفنان فكري صادق بعد تصريحاته الاخيرة عن الفنان سعيد صالح مؤكدة ان تاريخ سعيد صالح ومواقفه الانسانية خير دليل على أنه من افضل الفنانين مشيرة إلى أحد المواقف التي اهتم بها خلالها في مرضها.

ونشرت منة صورة للفنان الراحل سعيد صالح عبر صفحتها الشخصية على فيسبوك وعلقت قائلة :" مصر مجبيتيش غير سعيد صالح واحد بس من صغار لكبار بيحبوه سعيد صالح لحد النهاردة عايش ومتربع في قلوب كل الناس" وتابعت قائلة :" سعيد صالح انا لو هتكلم عنه في الإنسانية والجدعنة هقول أساطير كتير أوى ومواقف معايا مقدرش أنساها من وأنا عيلة صغيرة".

وأوضحت :" سعيد صالح وأنا صغيرة تعبت من امى جدا واخدت دواء غلط جري بيا على المستشفيات عشان يعرف عندى ايه لأن الدكتور إدانى دواء غلط وكنت هروح فيها هو اللى فضل معايا وجنبي لحد ماخفيت وحاجات كتير أوى في انسانيات عظيمة وعطاء وحب".

واختتمت حديثها مهاجة فكري صادق وتكريمه في الدورة الاولى من مهرجان القاهرة للدراما قائلة :" اللى بيقول دة مجرد من الانسانية انت اللى مجرد من الانسانية يااستاذ .سلملى على الترند و على التكريم ياريت النقابة تبقى تختار الناس اللى بتكرمها".

وكان الفنان أشرف ذكي نقيب المهن التمثيلية قد أعلن تحويل الفنان فكري صادق للتحقيق بعد تصريحات الاخيرة ضد الراحل سعيد صالح ووصفه بانه فنان عادي موهبته لم تكن فريدة من نوعها ولكن هناك العديد من يشبهونه في التمثيل.

 

ترشيحاتنا