عارفة عبد الرسول تعتذر على سخريتها من إحدى العروض المسرحية

عارفة عبد الرسول
عارفة عبد الرسول

قدمت الفنانة عارفة عبد الرسول رسالة اعتذار لكل أبطال وصناع إحدى العروض المسرحية والتي رفضت ذكر اسمهما بعد أن سخرت من دعوتها لحضور العرض وذلك نتيجة تعرضها لعدة أزمات صحية بنفس يوم دعوتها لحضور المسرحية مؤكدة أنها لم تكن تقصد السخرية منهم أو الإساءة وأن ما كتبته هو مجرد دعابة.

وكتبت عارفة عبد الرسول موضحة موقفها عبر صفحتها الشخصية على فيسبوك قائلا :" أنا حزينة وفي شدة الألم..عارفين البوست اللي كتبته عن المسرحية المحسودة والإسهال ومش عارف إيه.. زملائي زعلوا منه جدا وافتكروا إني بيتريق على  المسرحية اللي لسه ماشوفتهاش.. أنا آسفة جدا حقكم على راسي من فوق".

وتابعت مؤكدة :" أصلا النيه خير ومافيش أبدا اللي يخليني أتكلم وحش عن العرض.. أنا لسه ماشوفتوش.. آسفة بجد إن النكته أو الإيفيه ماوصلش بالمعنى اللطيف ووصل بالشكل ده.. آسفة ولما آجي أحضر هعتذر لفرد فرد" واختتمت حديثها قائلة :" أنا مش هاشيل البوست لسببين أولا: ماتعودتش أقول كلمة وارجع فيها.. ثانيا: يمكن أصحابى يشوفوه تاني ويحاولوا يلاقوا النكتة اللي قلبت غم.. آسفة في غاية الأسف"

وجاء ذلك بعد أن نشرت عارفة عبر صفحتها على الفيسبوك بوست بعد تلقيها دعوة من أحد أصدقائها لحضور العرض المسرحي تعلق على الدعوة بطريقة ساخرة خاصة وأن أحد صناع العمل كان قد نشر أن العديد من أبطاله تعرضوا لظروف صحية ومشكلات أثناء عرض الموسم الثاني من المسرحية.

وكتبت عارفة :" : زميل مخرج عمل مسرحية بطلها زميل ممثل.. الاتنين.. الممثل كل شويه يكتب بوست عن مصايب بتحصل في العرض وبيقول محسودين.. أنا أضحك وأقول ليه يعني بتعملوا كوفاديس.. دعاني المخرج وماقولتش للممثل عشان أعمله مفاجأة".

واستكملت قائلة:" استحميت ولبست وحطيت برفان لزوم الأحضان وباتلفت أحط حاجتي في الشنطة إلا يا خويا حالة إسهال مش مفهومة ومش مبررة.. قعدت شويه يمكن.. أخيرا اعتذرت عن الحضور.. زميلي الممثل قال لازم نكسر العين بنت الـ.. دي.. ضحكت وقولت آه محسودين خالص بقى"

ويذكر أن البعض ألمح أن العرض المسرحي المقصود هو مسرحية "الحفيد" لتامر فرج ولوسي خاصة أن تامر فرج قد أعلن عبر صفحته الشخصية على فيسبوك عن تعرض كل نجوم المسرحية لإصابات مفاجئة.

ترشيحاتنا